رفتن به محتوای اصلی
نقش اس ام اس در شرکت های مسافرتی

نقش اس ام اس در شرکت های مسافرتی

قطعا یکی از ملزومات شرکت ها و آژانس های مسافرتی اطلاع رسانی مسافران از طریق پیامک می باشد و در ادامه به آن می پردازیم.

در این مطلب توضیحاتی در مورد سامانه پیام کوتاه و مزایای آن برای آژانس ها مطلبی قرار داده ام،اگر شما صاحب یک آژانس هستید دیگر وقت آن رسیده برای آژانس خود سامانه پیام کوتاه راه اندازی کنید.

امروزه رضایت مشتری از خدماتی که دریافت نموده است کافی نیست، مشتری باید وفادار شود. وفاداری بدان معناست که مشتری بدون هیچ گونه تشویقی برای دریافت خدمات جدید برانگیخته و مشتاق باشد و زمانی حس وفاداری شکل می گیرد که رابطه مشتری و فروشنده دارای ارزش دو طرفه باشد بدان معنا که هر دو سود ببرند.

مشتری وفادار نقش تبلیغات زنده را بازی می کند، فروشنده را تمجید می کند و او را به دیگران پیشنهاد می دهد. اما ارائه خدمات مطلوب به تنهایی نمی تواند وفادار ماندن مشتری را تضمین کند زیرا قیمت رقابتی و تبلیغات همواره وی را تحت تأثیر قرار می دهند. برای وفادار سازی مشتری بایست در کنار ارائه خدمت احساسات و علایق وی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

یکی از ساده ترین راهکارهای وفادارسازی مشتریان ارسال پیام کوتاه در طول دوره ارائه خدمت به وی و پس از آن است. در یک آژانس مسافرتی مشتریان وفادار هستند که با حضور خود یا تشویق دیگران تورها را پر می کنند.

در زیر به چند مورد کاربرد پیامک در آژانس ها و تورهای مسافرتی میپردازیم:

۱- پس از ثبت نام , پیامی در خصوص تکمیل ثبت نام و تطابق اطلاعات فردی با بلیط صادر شده برای مسافر ارسال کنید.
۲- ۲۴ساعت قبل از حرکت با ارسال پیامک برای مسافر تاریخ,زمان و مکان حرکت را مشخص کنید.
۳- چند دقیقه پس از حرکت با ارسال پیامی سفر خوشی را برای مسافر آرزو کنید.
۴- در طول سفر برنامه گردشی تور را با زمان و مکان به اطلاع مسافر برسانید(بازدید از مکان تاریخی در ساعت ۹ صبح,محل اجتماع : لابی هتل)
۵- ساعت سرو وعده های غذایی(صبحانه – ناهار – شام) را با پیامی به اطلاع مسافران برسانید.
۶- پس از بازگشت مسافر به شهر خود , پیام تشکر بابت انتخاب آژانس مسافرتی شما برای سفر و همراهی او, ارسال کنید.
۷- نظرسنجی درباره میزان رضایت مسافران از خدمات,کیفیت سرویس دهی,قیمت و…
۸- ارسال پیام تبریک در مناسبت های مختلف به مشتریان قبلی برای یادآوری خود در ذهن آنان
۹- از طریق سامانه پیامکی زمان شروع تخفیف های مختلف تور را با امکانات در نظر گرفته شده برای مشتریان ارسال کنید.
۱۰- کدی به مشتریان داده بشود تا با ارسال آن به سامانه پیامکی آژانس بتوانند در هر زمان از برنامه های مسافرتی , باخبر شوند(بطور مثال با ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ****۱۰۰۰ برنامه گردشی تور برای مسافر ارسال گردد.)

 

برگرفته از PARTA web

برای این نوشته 2 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا