این سامانه کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد ، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده ( فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر ، اوپرا و… ) دارید.در صورتی که مرورگر (Browser) شما قدیمی است آن را حتما به روز کنید.مروگر پیشنهادی ما برای استفاده از این سامانه “فایرفاکس” می باشد که هم اکنون پرطرفدار ترین مرورگر جهان است.
سرعت ارسال پیامک در این سامانه بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین ۳۰ تا ۵۰ پیامک در هر ثانیه می باشد. (۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ پیامک در دقیقه)
GSM Modem یک قطعه سخت افزاری است که با قرار دادن سیم کارت داخل آن به کمک یک نرم افزار میتواند از سیم کارت پیامک ارسال کند ، معایب این روش به شرح زیر است :
- در این روش سرعت بسیار پایین ( ۵ الی ۱۰ پیامک در دقیقه ) بوده که در مقایسه با خطوط مجازی این سامانه ۳۰۰ برابر کند تر است!
- به دلیل استفاده از سیم کارت در هنگام ارسال شماره موبایل به جای خطوط مجازی ۱۰۰۰ یا ۳۰۰۰ نمایش داده می شود .
- این روش نیاز به حضور قطعه فیزیکی برای ارسال دارد ، در صورتی که سامانه از هر نقطه جهان قابل دسترسی است .
- نرم افزار هایی که از این روش استفاده می کنند قابل به روز رسانی نیستند .
- امکانات این گونه نرم افزار ها بسیار کم بوده و حتی امکان استفاده از بانک شماره موبایل در آن وجود ندارد
- عدم پشتیبانی آنلاین و غیر حضوری یکی دیگر از نواقص این روش می باشد .
- این روش هیچ مزیتی نسبت به سامانه پیام کوتاه ندارد .
بله ، از آنجاییکه سرور ما در ایران و دیتاسنتر “مبنا” ( GOSTARESH-E-ERTEBATAT-E MABNA COMPANY ) میباشد امکان استفاده از سامانه به صورت “اینترانت ملی” امکان پذیر است.
این امکان برای مدارس و موسساتی که از شبکه ملی استفاده میکنند بسیار کاربردی است.
برای استفاده از سامانه از طریق اینترانت کافیست از آیپی ۳۷٫۱۳۰٫۲۰۲٫۱۸۸ استفاده نمایید
در صورتی که حساب شما منفی است بدان معنی است هنوز هزینه پنل کاربری را پرداخت نکرده اید ، برای اینکار از طریق بخش شارژ حساب اقدام به شارژ نمایید ، هزینه پرداخت شده تا مثبت شدن حساب هزینه پنل کاربری است و پس از آن هر شارژی انجام شود، شارژ به حساب شما اضافه خواهد شد .
پس از پرداخت وجه پنل شما فعال شده است اکنون نوبت تکمیل مدارک شما از بخش “ارسال مدارک” در بالای صفحه می باشد ، پس از اینکه کپی کارت ملی خود را از طریق این بخش ارسال کردید منتظر بمانید تا مدارک شما توسط کارشناسان تایید شود .
چرا این امکان وجود دارد ، شما میتوانید از طریق بخش های ارسال منطقه ای ، ارسال انبوه ، ارسال به کد پستی و ارسال تست به شماره های عمومی سامانه دسترسی داشته و ارسال انجام بدهید .
سامانه به صورت خودکار فقط فایلهایی که حجم آنها کمتر از ۲۰۰ کیلوبایت باشد را قبول میکند، درهنگام اسکن کردن رزولوشن را روی ۷۲ تنظیم کرده و قبل از بارگزاری طبق راهنمای موجود در بخش ارسال مدارک حجم تصویر را تا حد ممکن کاهش دهید
این امر به دلیل افزایش مسائل امنیتی قرار داده نشده است، همانند سیستم های اینترنت بانک که قادر به ذخیره رمز نیستید.
بله شما میتوانید علاوه بر شماره های موجود در پنل یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خرید بفرمایید.
از لحاظ فنی شماره های ۱۰۰۰ قابلیت انتخاب کامل دارند یعنی شما میتوانید ۱۰ رقم بعد از شماره ۱۰۰۰ را به شکل ۱۰۰۰XXXXXXXXXX به صورت دلخواه انتخاب نمایید (مثلا شماره ۱۰۰۰۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷) ، در مورد شماره های ۳۰۰۰ میتوانید ۶ رقم آخر را به دلخواه انتخاب نمایید ۳۰۰۰NNNNXXXXXX (مثلا ۳۰۰۰۴۶۵۷۳۳۲۲۱۱)
خیر . دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است .
روش شارژ حساب در این نرم افزار به دو صورت می باشد : ۱- شارژ آنلاین ۲- واریز به حساب
برای شارژ آنلاین نیاز به کارت عابر بانک و فعال بودن کد دوم دارید ، پس از پرداخت توسط این روش سامانه به صورت خودکار شارژ می گردد
در صورت واریز به حساب یا انتقال وجه توسط روش کارت به کارت شما می بایست وارد سامانه شده و پس از ورود به قسمت شارژ حساب بخش درج فیش واریزی را انتخاب فرمایید ، کارشناسان پس از چک کردن واریز شما آنرا تایید کرده و سامانه شارژ خواهد شد .
استعلام و ثبت شماره به دلیل اینکه از طریق خود اپراتور انجام میگردد بسته به اپراتور ۱۰۰۰ یا ۳۰۰۰ متفاوت می باشد ، معمولا خطوط ۳۰۰۰ ظرف یک ساعت و خطوط ۱۰۰۰ حدودا ۲۴ ساعت بعد ثبت و فعال می گردند ، بنابراین پس از پرداخت ممکن است تا ۲۴ ساعت ثبت شماره زمان نیاز داشته باشد.
قبل از هرچیز در صفحه اول پنل کاربری در بالای صفحه گزینه “پروفایل” را کلیک نموده تا تعرفه فعال خود را مشاهده نمایید ، در این بخش ملاحظه می کنید که تعرفه ارسال از خطوط ۱۰۰۰ با خطوط دیگر (مانند ۳۰۰۰ ،۲۰۰۰ ، ۵۰۰۰) متفاوت است ، بنابراین در هنگام ارسال دقت نمایید با کدام خط ارسال می کنید.
همچنین دقت بفرمایید در برخی از خطوط ضریبی برای شماره های ایرانسل در نظر گرفته شده که این قضیه نیز در تعرفه ارسال شما تاثیر گذار خواهد بود.
نکته آخر اینکه دقت نمایید که در هنگام ارسال پیامک شما چند بخش بوده است ، اگر شما یک پیامک ۳ بخشی ارسال نمایید هزینه ارسال شما ۳ برابر خواهد شد.
استاندارد پیامک ۱ بخشی برای حروف فارسی ۷۰ حرف و برای حروف لاتین ۱۶۰ حرف می باشد ، در صورتی که تعدا حروف بیشتر از این تعداد شود تعداد بخش ها به تناسب افزایش می یابد .
پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد ، پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند .
مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد ، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود ، هزینه باز خواهد گشت . ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به تبع شرکت هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.
بر روی هر پنل ممکن است چند شماره عمومی ( اشتراکی ) و یک یا چند شماره اختصاصی در اختیار شما قرار داده شده باشد ، باید دقت بفرمایید که فقط شماره های اختصاصی هستند که دریافت دارند .
در صورتی که هیچ یک از شماره های شما اختصاصی نیستند میتوانید یک یا چند شماره اختصاصی دلخواه جهت ارسال و دریافت خریداری نمایید.
قرارداد مخابرات برای ارائه شماره با تمامی اپراتور ها و شرکت ها به صورت سالیانه است ، ولی از آنجایی که چند سال پیاپی هست که بابت شماره ها هزینه ای دریافت نشده برخی شرکت ها به اشتباه شماره ها را دائمی اعلام می کنند !
در صورتی که مخابرات هزینه ای بابت شماره دریافت نماید کاربر نیز موظف است این هزینه را پرداخت کند در غیر اینصورت از کاربر نیز هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد.